FASES DEL PROJECTE

 FASE 1:  
 PLANIFICACIÓ                                          DATA:  29/02/12          HORES: 20

Objectius:
·        Entrar a formar part de la comissió d’atenció a la diversitat per poder fer el seguiment dels alumnes amb dificultats i coordinar les tasques dels diferents agents implicats.
·        Donar a conèixer el projecte a la meva tutora i als membres de la comissió.
·        Remarcar la importància de la creació d’aules inclusives per atendre la diversitat i avançar cap a una escola més inclusiva.
·        Conèixer l’anamnesi i els alumnes que presenten dificultats en el seu procés d’aprenentatge.

Destinataris/àries.
Els membres de la comissió d’atenció a la diversitat.
Els alumnes que presenten NEE

Tasques i activitats presencials:
·        Assistència a les reunions d’atenció a la diversitat
·        Recollida i lectura de l’anamnesi.
·        Presa de contacte amb els alumnes.

Instruments o tècniques:
Diàleg i discussió
Recerca i consulta de bibliografia adient

Indicadors d’avaluació
S’avaluarà el treball de la comissió, la recollida d’informació i la conscienciació dels membres de la comissió per avançar cap a una escola inclusiva.

FASE 2:  
INTERVENCIÓ                                             DATA:  26/03/12          HORES: 40             

Objectius:
·        Donar a conèixer el projecte a l’equip directiu i al claustre de professors
·        Conèixer i recollir les demandes dels tutors
·        Recollir informació d’organismes externs: EAP, CSMIJ. Logopedes, psicòlegs, experts en inclusió.
·        Conèixer les possibilitats d’autonomia personal i social de l’alumne, les seves competències comunicatives i cognitives i el tipus i grau d’aprenentatge adquirit en relació amb els continguts bàsics del currículum.
·        Fer una estimació raonada dels ajuts, els suports i les adaptacions que pot necessitar l’alumne en els diferents contextos de desenvolupament.
·        Sensibilitzar el professorat cap a cultures inclusives.
·        Fer més inclusiva la pràctica educativa
·        Conèixer el context familiar, social i cultural de l’alumne.
·        Col·laborar en l’elaboració dels plans personalitzats

Destinataris/àries:
Els alumnes que presenten NEE
Els professors i mestres de suport.
Les famílies

Tasques i activitats presencials:
·        Reunions de la comissió d’atenció a la diversitat
·        Reunió amb l’equip directiu i claustre de professors
·        Observació dins l’aula
·        Organització dels recursos materials i humans
·        Assessorament en l’elaboració de plans personalitzats
·        Assessorament en la pràctica educativa dins l’aula ordinària.
·        Coordinacions amb els diferents tutors i mestres de suport.
·        Creació d’un espai per a la coordinació del treball en xarxa.
·        Activitats de formació sobre l’escola inclusiva i l’atenció a la diversitat per a tot el professorat i per a l’equip directiu.
·        Entrevistes amb les famílies

FASE 3:
AVALUACIÓ                                             DATA:  15/05/12           HORES: 15            

Objectius:
·        Posar en comú les diferents valoracions i analitzar els problemes que hagin pogut sorgir.
·        Avaluar les diverses mesures adoptades per atendre la diversitat dins l’aula ordinària, recollir els aspectes en que s’ha avançat i aquells en que cal plantejar- se canvis.
·        Avaluar el Plans personalitzats dels alumnes.
·        Avaluar el treball de la comissió d’atenció a la diversitat.
·        Reformular la proposta.

Destinataris/àries:
Alumnes, professors, mestres de suport.

Tasques i activitats presencials:
·        Reunions de la comissió
·        Reunió del claustre per fer una síntesi i valorar de l’atenció a la diversitat a l’escola.
·        Qüestionari de valoració del pla.
·        Buidatge de les enquestes

Instruments o tècniques:
Observacions, qüestionaris, entrevistes, reunions...

Indicadors d’avaluació
El grau d’implicació del professorat
Anàlisi del qüestionari de valoració del pla.