FASE 1: PLANIFICACIÓ DATA: 29/02/12 HORES: 20 |
Objectius: · Entrar a formar part de la comissió d’atenció a la diversitat per poder fer el seguiment dels alumnes amb dificultats i coordinar les tasques dels diferents agents implicats. · Donar a conèixer el projecte a la meva tutora i als membres de la comissió. · Remarcar la importància de la creació d’aules inclusives per atendre la diversitat i avançar cap a una escola més inclusiva. · Conèixer l’anamnesi i els alumnes que presenten dificultats en el seu procés d’aprenentatge. |
Destinataris/àries. Els membres de la comissió d’atenció a la diversitat. Els alumnes que presenten NEE |
Tasques i activitats presencials: · Assistència a les reunions d’atenció a la diversitat · Recollida i lectura de l’anamnesi. · Presa de contacte amb els alumnes. |
Instruments o tècniques: Diàleg i discussió Recerca i consulta de bibliografia adient |
Indicadors d’avaluació S’avaluarà el treball de la comissió, la recollida d’informació i la conscienciació dels membres de la comissió per avançar cap a una escola inclusiva. |
FASE 2: INTERVENCIÓ DATA: 26/03/12 HORES: 40 |
Objectius: · Donar a conèixer el projecte a l’equip directiu i al claustre de professors · Conèixer i recollir les demandes dels tutors · Recollir informació d’organismes externs: EAP, CSMIJ. Logopedes, psicòlegs, experts en inclusió. · Conèixer les possibilitats d’autonomia personal i social de l’alumne, les seves competències comunicatives i cognitives i el tipus i grau d’aprenentatge adquirit en relació amb els continguts bàsics del currículum. · Fer una estimació raonada dels ajuts, els suports i les adaptacions que pot necessitar l’alumne en els diferents contextos de desenvolupament. · Sensibilitzar el professorat cap a cultures inclusives. · Fer més inclusiva la pràctica educativa · Conèixer el context familiar, social i cultural de l’alumne. · Col·laborar en l’elaboració dels plans personalitzats |
Destinataris/àries: Els alumnes que presenten NEE Els professors i mestres de suport. Les famílies |
Tasques i activitats presencials: · Reunions de la comissió d’atenció a la diversitat · Reunió amb l’equip directiu i claustre de professors · Observació dins l’aula · Organització dels recursos materials i humans · Assessorament en l’elaboració de plans personalitzats · Assessorament en la pràctica educativa dins l’aula ordinària. · Coordinacions amb els diferents tutors i mestres de suport. · Creació d’un espai per a la coordinació del treball en xarxa. · Activitats de formació sobre l’escola inclusiva i l’atenció a la diversitat per a tot el professorat i per a l’equip directiu. · Entrevistes amb les famílies |
FASE 3: AVALUACIÓ DATA: 15/05/12 HORES: 15 |
Objectius: · Posar en comú les diferents valoracions i analitzar els problemes que hagin pogut sorgir. · Avaluar les diverses mesures adoptades per atendre la diversitat dins l’aula ordinària, recollir els aspectes en que s’ha avançat i aquells en que cal plantejar- se canvis. · Avaluar el Plans personalitzats dels alumnes. · Avaluar el treball de la comissió d’atenció a la diversitat. · Reformular la proposta. |
Destinataris/àries: Alumnes, professors, mestres de suport. |
Tasques i activitats presencials: · Reunions de la comissió · Reunió del claustre per fer una síntesi i valorar de l’atenció a la diversitat a l’escola. · Qüestionari de valoració del pla. · Buidatge de les enquestes |
Instruments o tècniques: Observacions, qüestionaris, entrevistes, reunions... |
Indicadors d’avaluació El grau d’implicació del professorat Anàlisi del qüestionari de valoració del pla. |
FASES DEL PROJECTE
Subscriure's a:
Missatges (Atom)