divendres, 13 d’abril del 2012

Setmana del 10 al 13 d'Abril

Durant aquesta setmana ens ha arribat el diagnòstic d'un nen de de 6è de primària que presenta Síndrome d'Asperger afegit a un problema de TDAH. Al llarg de la setmana que ve la meva tutora i jo volem fer una reunió informativa del què és aquest síndrome i dels característiques que presenten els nens i els joves diagnòsticats amb aquest síndrome així com donar una sèrie de pautes i estratègies de com treballar a l'aula.
Els enllaços per comprendre les persones que pateixen aquest síndrome d'Asperger són els següents:

També aquest vídeo:
També hem recollit la demanda d'una tutora de tercer de primària d'un nen que pot presentar dislexia. Li hem passat un test per a la detecció de la dislexia en nens extret d'un manual , els autors del qual són. Ángela J. Fawcett i Rod I. Nicolson i que porta per títol "Test para la detección de la dislexia en niños". L'screening realitzat mostra en alguns dels seus punts una petita alteració, hem parlat amb la tutora i hem acordat convocar als pares perquè realitzin un possibles diagnòstic.
El nen que presenta TC va fer "campana" dimecres a la tarda. Es parla de que tot i que hem fet moltes estratègies no veiem un canvi en la seva actitud i comportament. Ens hem posat en contacte amb la psicòloga del CSMIJ per intentar un treball col·laboratiu.
També estem preparant una reunió per conscienciar als diferents professors i mestres en general sobre la importància de caminar junts cap a la inclusió i donar estratègies de treball dins de l'aula per atendre la diversitat.
Hem parlat de fer un horari visual pel nen que presenta trets autistes perquè li sigui més fàcil per a ell saber en cada moment què ha de fer.
He donat a conèixer el meu pla de treball als professors d'infantil i primària. A l'escola es parla del tema. Hi ha mestres més flexibles que estan oberts a l'escolta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada