Els recursos humans en què compten a l'escola no són gaires o almenys són menys dels que desitjaríem. Juntament amb la meva tutora, en la comissió d'atenció a la diversitat, hem estat elaborant els horaris dels diferents alumnes amb NEE i repartint els suports en els que podem comptar. Així en l'actualitat comptem amb dues vetlladores, que són mestres de primària i que fan diferents suports. Actualment una de les vetlladores està treballant 15 hores i es dedica a fer el suport del nen de 1r de primària amb problemes emocionals. Aquest suport sempre es realitza dins l'aula. A part aquest nen presenta dificultats en la lectoescriptura. Per això en algunes hores surt de l'aula per rebre una atenció més individualitzada i avançar en el nivell de la lectoescriptura. L'altra vetlladora està dedicada al nen de 5è de primària que presenta trets autistes i també realitza altres suports. Aquesta persona és la que rep al nen a primera hora del matí i fa la pauta del dia i el seu seguiment.
Dos dies a la setmana ve una persona que és psicopedagoga i que durant hora i mitja també agafa aquest alumne per treballar tot el tema de les emocions i els sentiments. Aquesta persona també fa un suport durant hora i mitja a la nena de tercer de primària que presenta síndrome de Down.
Comptem amb una persona que és mestra de primària, que fa diferents suports a aquests alumnes amb NEE i assessora els professors, busca diferents tipus de materials per treballar, com l'elaboració de pictogrames que resulten de molta utilitat per la nena de 1r de primària que té greus problemes de llenguatge. Aquesta nena també rep el suport d'un logopeda exterior al centre de la Fundació Aspasim que un dia a la setmana durant un hora treballa individualment amb ella i li està ensenyant a fer servir un programa de pictogrames amb ordinador.
Altres professors també fan algun que altre suport i sempre s'intenta que aquests suports siguin dins de l'aula i en les hores instrumentals però no sempre és possible.
També es fan desdoblaments de grup a cicle mitjà i superior a l'àrea d'anglès per l'expressió i comprensió oral en una sessió setmanal per afavorir les activitats orals en aquesta llengua.
Sabem de les avantatges que suposa treballar dos mestres dins l'aula però com que això no sempre és possible s'ha d'anar assessorant als professors en la manera de poder atendre la diversitat dins l'aula en les hores en que no tenen aquests suport. Aquesta serà una feina de l'equip psicopedagògic de l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada